Followers

Conversación

04 January 2011

Al-Fatihah..

huhu...da nak msuk 2 bulan kot my beloved cousin da tinggalkan aku....him

but there's a real story that i just knew when i got back home 2 weeks after that happened..2 weeks? ntah la..maybe kowt...

the real story...

rupanyer mak aku salah dengar ari tu..mungkin kelam kabut sangat n terkejut y amat sangat dengan pemergian arwah eddy (my cousin) ari tu..
aku x sempat balik...final...mak n abah je dapat balik...

aku dapat tau arwah drive upenyer ngan 3 lagi kawan dier...which were his bestfriend..
2 orang meninggal di tempat kejadian..sorang lagi masa on the way ke hospital..sorang lagi, koma seminggu then meninggal..terkejot gak aku coz ingat accident motor..upenyer dier drive..kereta arwah berlanggar ngan 1 keta mercedes yang di drive oleh 1 chinese guy n his dad.,,his dad mati gak kat situ..

dengan kuasa Allah S.W.T, Dia temukan arwah dengan ayah dier(abg abah aku)....ayah arwah yang aku panggil pakde masa tu ingatkan ader roadblock, so dier wat tataw je la...then ader someone tahan dier y ngah naik motor tu bitau anak dier accident...sempat la ayah arwah sendiri yang ajar anak mengucap..itulah kuasa Allah...

kereta arwah pas accident memang teruk, ader siar kat sinar harian n metro....tapi yang mengharukan aku biler dapat tau y kain kapan arwah bersih tanpa darah walaupon kecederaan dia sangat2 teruk dan sempat mengucap dalam keadaan yang susah nak bayangkan..,
yang paling wat aku tambah2 sdey, arwah ader mintak untuk family dia uruskan pasal urusan nak masuk meminang awek dier 2 hari sebelum dia pergi...bayangkan la pe yang awek dia rasa,, sonok ak biler dengar ex dier pon ader turun tengok pengebumian jenazah n awek dier da tentu la x benti2 menangis...

tu la...jodoh di tangan Allah, camner kita rancang pon, kalo da xde jodoh, xde pe yang kiter ley buat..nak2 lak kalo da memang takdir, takde jodoh kiter kat dunia nie...ermmm


ermm...biler aku baca balik ayat2 aku kat atas ni da tunggang langgang giler..lantak r...tataw cmner nak tulis da...


masa cuti sem baru ni aku ader jumper pic2 dulu2 coz lam proses penyembuhan hati lagi dari ingat kat arwah...mungkin aku nampak happy, tapi aku xley dengar lagu keramat tu y ley wat aku ingat dier...


better aku letak pic dia masa kecik2 lagi coz masa tu la y paling aku ingat...n aku nyesal coz aku x cukup rapat n x hargai dier masa dier masih ader...='(




ni pic aku n zul...zul yang x lama lagi nak kawin da...well...skurang2 nyer aku masih ader dier..:)

Al-Fatihah..

No comments:

Post a Comment