Followers

Conversación

01 June 2010




MATI CURI KABEL...

Oleh Muhammad Aifat
am@hmetro.com.my

Seorang pemuda meninggal dunia penuh azab apabila tubuhnya bukan rentung, malah terputus dua akibat terkena renjatan elektrik ketika dipercayai cuba mencuri kabel Tenaga Nasional Berhad (TNB) di sebuah pencawang elektrik di Felda Keratong 9 di sini, kelmarin.



Keadaan mayat mangsa berusia 20 tahun itu amat mengerikan dengan separuh badan daripada paras pinggang ke bawah tersangkut pada talian elektrik setinggi 3.5 meter di pencawang itu.



Sebahagian lagi tubuh mangsa termasuk kepala, rentung dan terjatuh di bawah tiang talian elektrik berkenaan ketika ditemui penduduk kira-kira jam 11 malam.

“Mayat mangsa dipercayai penagih dadah dihantar ke Hospital Muadzam Shah (HMS) untuk tindakan lanjut,” katanya. – myMetro

hurm...baru2 ni masa aku ngah syok online dalam kul 12 tengah malam, ngah syok merenung photo2 convo member2 aku kat fb, tetber blackout n serentak ngan tu adik aku aiman 8 taon jerit "tidak!!! aiman xnampak.." haha..pastu trus nangis cam budak kecik..lorh...xtido lagi budak ni..dak sowang ni memang tdo kat bilik aku coz bilik dier xsiap lg..ngah renovate..

dicepatkn citer, esok pgnyer mak aku, datin samsiah,(dier y ckp dier datin..haha) bitau la y blackout tu bcoz of ader mat pet(drug addict) g curi cable letrik...hurm...da banyak kali da aku dngar pasal ni tp xpenah lak jd kat tempat aku..wlaupon aku duk keratong 7, muadzam but still terblackout gak masa mamat ni xberjaya nak potong cable tuh....salah potong....adeh..xpasal2 mati dalam niat mencuri..



xtau la tol ke x dier ni penagih dadah..pe y aku tau, mak aku cakap, kawan dier ckp kat kawan mak aku yang kawan dier cakap kat jiran mak yang kawan dier cakap, mamat ni da ader anak dua da pon...tp umor baru 20 tahon..hurm tol ke x, wallahualam...
siaper la kiter nak judge die..y pentingnyer skang, jadikanlah tauladan atas pe y berlaku, baru kat dunia da dibakar sampai putus 2..hurmm...

No comments:

Post a Comment