Followers

Conversación

29 August 2012

kamu..

ada request dari dia untuk tulis about us kat blog yang sudah lama tak berupdate...huhu...terharu coz dialah pembaca berita setia blog ni..



u know, lots of things happened to me lately....there are good things and also the bad one...lets start with the bad one,

berat aku yang turun 3 kg lepas ramadhan dah naik balik!!! yeah that's  the bad news for me...lol



 Raya lepas adalah raya yang paling indah bagi aku....dapat raya ngan si dia...si dia yang dah aku anggap sebahagian dari family aku....si dia yang sentiasa support aku cam mak and abah...si dia yang tidak buat aku lupakan Allah....si dia yang aku doakan setiap lepas solat fardhu, dikekalkan hubungan ini dan dipelihara dari semua perkara yang menjurus kepada kemaksiatan...doa aku juga supaya si dialah yang akan membimbing aku ke jalanNya dengan menjadi suamiku dan memenangi syurgaNya..waaa...tak sangka aku boleh keluarkan ayat camni ek...ayat dari hati, bila kita biarkan jari menaip mengikut hati, apa yang tertulis tak pernah kita fikir sebelum ini...

yeah aku bersyukur sangat2...walaupon ada something yang terjadi, jatuh bangun aku demi segulung degree, pahit manis aku, mungkin apa yang jadi ada hikmahnya...

balik kampung hari tu, ramai yang tanye

"dah abis belajar ke ila?"
--lagi 1 sem--

"dah apply keje?"
--sambil2 wat fyp kat umah, sambil tu nak keje--

"kalo keje, kamu keje pe?"
--nak cari je keje bawah2 dulu, mane2 yang dapat, ada rezeki, terima je--

"bila turn kamu lak nak kawin ni?"
--hujung tahun...tahun bila, x tau lagi...*Sambil tersengih, bajet lawak r*--

huhu....so cakap pasal kawin, ramai betol member2 aku yang sudah or bakal berumahtangga...baru ni pegi kenduri one of my bestfriends with the rest of my bestfriend yang juga tangah tunggu turn diorang....al the pics, i'll update later!!..
nak update jugak about cuti2 raya ngan family kat tempat favourite mak, Cameron highland...sampaikan abah suruh beli 1 rumah kat sana, senang mak nak duduk sana terus..hihi insyaallah ye mak...ila usahakan!!

well, pasal beraya ngan si dia tadi, first time B datang umah syg dia...puuiii uweekkk hahaha mesti meluat owang yang baca ni..hehe ok2 semula...

well, pasal beraya ngan si dia tadi, first time Juan datang beraya umah awek dia..err umah opah dia sebenarnye kat jengka 19....abis ngan sume owang kat umah tu aku kenalkan ngan dia termasuk mak, abah, opah, atok, maklang paklang pakndak, ucu, paklong, pakde,,,ha amik...

paling best aku bagi can mak n maklang borak ngan dia sementara aku gi dapur bungkuskan spagheti yang aku masak khas untuk dia pagi raya tu!! lepas tu, aku korek kat abe juan tu pasal ape yang dorang borak tadi and he said that mak cerita camne dia kenal ngan abah...depan umah je...abis mak korek kat juan camne kitorang kenal..erm, maklang pulak tetibe tanye yang si juan ni yang mengajar kat shah alam tu ke..ntah bila laaa aku kapel ngan mamat yang ajar kat shah alam tu...ntah mane la dia dengar...huhu nasib baik tak kena tuduh ngan juan yang aku ada skandal lain lak...

yang penting, dah buat 1 step, another step, insyaAllah..........




No comments:

Post a Comment