Followers

Conversación

29 May 2010

RAKAN YANG TERLAMPAU..

huhu...first thing that i really wanna say to those who qualified to be called as "rakan yang terlampau" is "Who the hell do you think you are??"..

mungkin ader antara korang yang bencikan spesies2 mereka ini but ader gak yang actually selesa dengan perangai mereka ...why am i so skema using "mereka"..argh lantaklah...haa...camner nak kenal diorang nie?? ha dari apa yang aku tau, ni lah antara dialog2 yang dorang akan cakap yang wat aku rasa dorang ni antara "rakan terbaik"..

1) "Wah rajinnyer study...wei tengok nie, kawan kita ni da rajin study..sejak biler nie..." comfirm bagi yang semangat tak kuat maner tu akan tutup buku lepas tu..yelah..malu member cakap camtu..hurm..

2) "ko tak study ker...asyik tido jer" abis da kalo ko ngah tido, aku study, pe kes?? kadang2 diorang ni cepat menuduh, cepat wat tafsiran atas benda yang dorang sendiri tak pasti..dorang tak tau tapi suka ati je cakap macam2...

3) "ko kat maner tu..tengah watper.." hello!!! bukan ke baru tadi aku bitau aku kuar ngan bf aku?? whats ur problem?

4)"boley tak ambilkan my book atas almari tu.." just because you terbaring tengok tv, and im studying 2 metres from the almari, suka ati ko suruh aku bangun ambil kan??

5)"Wei, ko nak gi cafe eh..nak pesan ley? bungkuskan mi goreng eh...err...jap...aku tanyer lagi 8 orang member aku, dorang nak pesan ape lak" haa...kes ni mungkin ramai yang penah kena kot but member kan, naper xnak tolong lak..aisshh...

6) biler kita tanyer "wei..maner ek buku aku yang ko pinjam semalam?" dier ley lak selamba jawab, "cuber ko tengok bawah meja, kalo xde cuba ko cari kat tepi almari tuh,rasanyer aku letak situ...takpon kat atas peti kot..ntah aku lupa da.." hey, pandai pinjam pandai pulangkan la k...dah la suruh kita cari, dier xbangun pon tolong cari..member2...

7) "ko x call emak ko ker? asyik gayot ngan bf ko jer"...hello!! ni lagi satu kes, perlu ke kita bitau diorang pe kita buat?? naper la dorang ni suka judge based on what they see jer...hurm..

8) "spenda n bra ko da kering,,nak aku lipatkan tak.(terus amik n lipat)." haha...thats ur friend's privacy k..

Tips aku untuk hadapi orang macam ni ialah, sound depan2...jangan citer kat member korang len pasal tu...puaskan ati korang dulu, face to face ngan rakan2 yang terlampau nie..

well..like i said, ader yang suka, ader yang tak..but for me. all of it was totally nonsense...but untill now, xde lagi yang jadi kat aku...ader gak a few points yang aku penah kena..camne lak ngan korang??




No comments:

Post a Comment