Followers

Conversación

03 December 2012

risau..(T.T)

petang tadi dia ada mengadu dia ada rasa nak demam...
aku plak busy ngan test jpj.....
 aku tak risau sangat bila dia cakap dia nak demam..
tak risau...siap boley gurau benda lain lagi...
 aku cakap demam rindu ke and dia reply
  "a ah rindu teramat sangat sayang... lama sangat dah tak jumpa ni"
ermm..padahal baru bulan lepas jumpa...takde la lama sangat pon..


tapi petang tadi pelik dia x sms 1 ape pon..selalunya tu benda wajib tiap hari selama setahon lebey..
aku call, adik dia angkat...cakap dia tido coz x sihat..
 k fine..aku ley cakap "okay...takpe la..." nada tak risau pon..
 just pikir dia penat sangat la tu sampai aku call waktu maghrib masa tu, dia still tido lagi...

pukul 9 malam tadi., tepat pukul 9, aku call lagi...
 kali ni adik dia lagi yang angkat...
aku dengar bunyi bising, adik dia cakap, dia masih tidur lagi and sebenarnya dia masuk wad dari pukul 6 tadi...

aku terkedu...terkejut...terpaku...terkaku....sume ada... jantung aku berdebar giler..teramat sangat...

macam2 aku pikir....
tak sempat lagi aku nak tanye hospital mane, adik dia dah hang up call tu coz before tu adik dia suruh aku call semula coz tengah belikan makanan untuk dia...

aku rasa hopeless...
risau melangit...
dengan kredit aku y tak cukup nak call semula...
dengan aku jauh dari dia...
da comfirm2 family dia anta dia kat HoShas (hospital temerloh).


dah la aku ni memang suka pikir buruk...
kalau aku dekat, aku dah ajak ucu teman gi tengok dia...
kalau aku dekat, aku dah pergi sendiri lawat and jaga dia...

tetiber je aku tak sedar y air mata aku keluar sebab risau...
baru aku tau y aku teramat syg kat dia..
cam aku syg family aku...
cam perasaan aku risau bila pikir camne kalau mak abah tinggalkan aku dulu?
camne kalau dia tinggalkan aku dulu?

sebelum ni air mata aku tak pernah mengalir sebab sygkan lelaki selain family aku..
just mengalir sebab kecewa kena tipu, kena tinggal, kena main kayu lapan..
aku tak taruh harapan tinggi dalam hubungan ni sebelum ni..
coz kita takkan tau pe akan jadi...
aku belajar dari kesilapan...
so that kalau kecewa, xde sampai nak bunuh diri ke ape..
sekarang aku dah sedar y hati aku memang dah syg kat dia..
sebelum ni aku tercari2 gak, rasa berteka teki gak, betol ke dia ni yang aku cinta and sayang sgt2...
malam ni dah terbukti..

tapi skang aku rasa nak terbang gi kat dia...
aku rasa nak call dia tapi aku takot aku ganggu dia..
aku rasa tersingkir....rasa x layak..
dia bukan suami aku...masih belum jadi suami aku...
masih belum jadi tunang aku...
dia hanya lelaki yang aku harap adalah jodoh aku..
lelaki yang aku harap adalah suami aku...

mungkin aku kena biarkan family dia jaga dia buat masa ni..
salah 1 sebab aku jatoh ati ngan dia dulu, ikatan keluarga dia kuat..
abah penah pesan, salah 1 tips nak cari suami, tengok camne laki tu jaga family dia..
jaga mak dia terutamanya..

pe yang aku boley buat skang hanya berdoa dia akan okay and semoga takde pape akan jadi kat dia...
terkilan coz next week dah nak jumpa dia..

harap dia cepat sembuh...




No comments:

Post a Comment