Followers

Conversación

22 April 2013

Hi guys..

have you seen this video??



its really emotional right? i couldn't watch this video without crying..you know why?? because something that happened last week...something that i could say, related to this video..as soon as "it" happened on my way to office, it really changed me..what was "it"?? what was really happened...i watched this video after "it" happened.

untuk melancarkan cerita, aku tulis dlm bahasa melayu sudeeeyyyy...............hihi


pagi tu, aku dalam lrt dari KL sentral to kelana jaya...kat stesen bangsar, rasanya laa, x berapa ingat sangat, a blind guy entered the same coach with me...and bila dia masuk je dalam tu, dia terus meluru laju kat 1 seat kosong that i dont even know how he knew that the seat kosong...well im a super duper paranoid girl, thinking that dia pura2 buta..coz yeah he brought the tongkat but he didnt use it..memang masa mula2 dia masuk, he's just rushing to the seat y memang dibiarkan kosong oleh2 orang2 disitu y xde keinginan nak duduk..cam aku la..

so all the way, i was really think that the blind guy wasnt really blind. kenapa aku boley terpikir camtu? sebab terpengaruh ngan sorang makcik yang aku jumpa 3 days before that day...dia jual kerepek sambil cakap yang anak dia dua orang OKU and dia cari makan jual kerepek je and she's a single mother, well thats what she said and of course la, aku dengan paranoid aku yang x sudah..suka sangat pikir buruk dulu..then she showed me her child's picture yang meruntun hatiku..haa...terus aku beli kerepek makcik tu...pastu dia pon citer la about pendatang asing yang sgt senang dpt duit kat Malaysia ni bcoz of hati malaysian y sgt la pemurah walaupon mula2 paranoid...cam aku..lol..and dia pon citer la about macam2 ragam peminta sedekah termasuk yang menyamar buta...


so.....lets go back on what happened in the lrt..so aku dengan pikiran yang memang dah set that guy menyamar buta, merenung dia dengan tajam...sekejap je la sebab risau orang lain pikir ape plak...pastu 3 station  before station aku, aku tengok that guy bangun n terus rushing kat pintu cam dia rushing kat seat tadi...pastu aku lg double syak y dia ni memang berlakon buta..ada sowang pompan tepi that guy pon tengok je that guy tercegat depan pintu nak tunggu stesen seterusnye..so dia dengar la announcement about the next station.of course, he's not deaf, just "blind"...tetibe, bila dah sampai stesen tu, aku perasan sesuatu yang pelik..amat pelik...

apa y pelik?? because that lrt memang dah stop tp pintu y that guy tunggu untuk bukak tu still x bukak2...yeahh...of course...dia salah pintu...sebab dia memang BUTA!!! pintu belakang dia yang terbuka and pompan y berdiri sebelah that guy pandang aku cam ada hubungan telepati lak ngan aku, cam dia tanye aku, patot ke kita btau that guy yang dia salah pintu? Ya Allah, aku rasa malu sangat..malu y teramat coz pikir negatif pasal dia..then, mungkin dia dah rasa pelik, dia pusing belakang and terus keluar kat pintu lagi satu...(T.T)..i was really stupid...

sampai office, disebabkan datang awal, so ley bukak fb dulu then jumpa video tu..memang mcm betol2 perli aku....(T.T)

so guys, memang ada y menyamar buta kat luar sana untuk dapat kesenangan dengan mudah tapi tu tak bermakna semuanya mcam tu n jangan berfikiran nef\gative like me...please be positive...zack, kamu pon sama ok!!!

No comments:

Post a Comment