Followers

Conversación

25 March 2013

kalau lah kalau..

kalau cakap pasal kalau,
memang tak habis 1 minggu...
masih pelik dengan manusia yang rajin berkalau ni...
kalau menganggap kalau itu sebagai hikmah, takpe..
ni macam menyesal tak tentu pasal,
 menyalahkan takdir..

nak2 pulak, "mengkalaukan" hidup orang lain...

"eh kalau u amik nurse, lagi senang dapat kerja"
"kalau kamu amik course cam anak makcik, comfirm abis blaja terus dapat kerja"

aku yang sensitif? aku yang ego? atau aku yang terlampau pikir jauh?

tak kisahlah kita belajar apa, rezeki bukan ditangan kita, kenapa nak pertikaikan perkara yang kita tiada kuasa..

mungkin aku ada silap, bukan mungkin, ya aku ada silap, tapi silap aku ada hikmah..silap aku kau tak berhak terjah..silap aku tak buat hidup kau susah...

umur aku makin meningkat, aku mesti kuat semangat..
mak abah....tunggu lah lagi sesaat..tapi tidak akan sampai berdekad..





No comments:

Post a Comment